Lähtöpäivään on nyt aikaa 12 päivää ja vähitellen alkaa tuntua siltä, että mä todella lähden. Lentoliput odottavat pöydällä ja pakkaaminenkin on jo melkein aloitettu. Tiedän myös, missä aion asua. Kaupunginosa on nimeltään Materdei, melko jumalallista :) Tuleva kotini kahdeksan hengen yhteisasunto, viisi italialaista, yksi raskalainen, yksi saksalainen ja minä. Saa nähdä, millainen sekametelisoppaan olen pääni pistämässä.

Tulevan vuokranantajani kanssa olen meilaillut ja testannut samalla onnettomalta tuntuvaa kielitaitoani. Nopeaa kirjoittaminen italiaksi ei ole, mutta vähitellen se alkaa sujua, eikä ihan jokaista sanaa tarvitse katsoa erikseen.

Suurin edistysaskel oli kuitenkin se, että sain tänään varmistuksen yliopistolta, että mut on sinne hyväksytty. Normaalisti mitään tietoa ei ilmeisesti etukäteen saa, mutta mä sain, kun tarpeeksi kinusin. Mun sähköposteihin ei sikäläinen kv-toimisto vastannut, mutta meidän laitoksen edustaja sai vastauksen.

Kaikki vaikuttaa aivan kummallisen hyvältä, luulin, että mun pitää lähteä sinne, ilman että tiedän mistään mitään, mutta tällä hetkellä tilanne vaikuttaa superhyvältä. Mä ihan oikeasti olen lähdössä!