Viikon päästä olen siis jo toivottavasti kotiutunut vaihtokotiini. Vuokranantajasta ei tosin ole kuulunut mitään vähään aikaan, toivottavasti se aikoo yhä ottaa mut vastaan. Pitää varmaan etsiä joku hostelli varmuuden vuoksi, että on edes joku paikka minne mennä.

Tunnen oloni erikoisella tavalla ulkopuoliseksi. Mainokset kehottavat valmistautumaan talveen, tv-sarjat houkuttelevat jäämään koukkuun ja kaverit suunnittelee, mitä kaikkea vois tehdä syksyllä. Ja mikään ei oikeen koske mua, vaikka kai se talvi tulee Napoliinkin.

Ulkopuolisuutta kasvattaa myös se, että olen tuttavapiirissäni ainut, joka on tänä syksynä lähdössä vaihtoon, ja tietääkseni ainut suomalainen (jos joku muu on lähdössä, niin ilmoittaudu!), jonka kohteena on Napoli. Melko yksin saa siis asioita ihmetellä, vaikka muutaman muun Italiaan lähtevän kanssa olen jo jutellutkin.

Vaihtoon olen viime viikon aikana valmistautunut mm. tietokoneen kanssa räpeltämällä. Vuoden aikana olisi tarkoitus oppia skypettämään, mesettämään ja ehkä irkkaamaankin, jotta yhteydenpito Suomeen olisi mahdollisimman helppoa :)

Kivaa olis myös, jos oppisin tekemään oman taustan tähän blogiin, ettei tarttis tyytyä näihin vakitaustoihin, mutta kaikki aikanaan.