Italilaiset eivät yleisesti ottaen vietä pikkujouluja, mutta eilen meillä vietettiin niitä. Se oli suunniteltu mun lähtöpäivää edeltäväksi illaksi ja olin kovin otettu. En siis lähtenytkään torstaina, sillä lakko ei koskenut kaikkia junia ja lopulta mitään lakkoa ei tullut.

Syötiin kunnon illallinen, alkupalaksi oli mustekalaa (jonka nimeä on muista, calamari?), eturuoaksi simpukkapastaa ja pääruoaksi kalafile ja tomaattikastiketta. Jälkiruoaksi oli vielä suklaakakkua, ja lopuksi tietysti klementiinejä ja kastanjoita, nam! Ruoan jälkeen pelasimme perinteistä napolilaista tombolaa, mutta mä jäin pahasti tappiolle. Mua ei ole luotu uhkapeluriksi.

Lisäksi mä sain lahjoja. Olin vähän kauhistunut, sillä mun mieleen ei edes pälkähtänyt, että ostaisin näille lahjoja, saati että ne ostaisivat mulle. Onneksi asia on helposti korjattavissa, kun palaan tänne Suomesta. Fazerin sinistä multa on jo tilattu, se on kuulemma paljon parempaa kuin saksalainen tai englantilainen suklaa.

Sorrento oli kiva paikka, niin kiva, että päätin jättää sinne puhelimeni. Että ei kannata soitella :)

Huomenna Suomeen! Jee! Nyt pitää pakata laukku, jos ajattelin ehtiä junaan.